Légrádi Márk
1978-ban születtem. Szüleim révén ismerkedtem meg a hajózás világával, és ez a szerelem hatéves korom óta tart, azóta vitorlázok.
(Optimist kishajó, kalóz vitorlás hajó, késõbb nagy hajókkal.)
2000-ben megszereztem a tengeri „B” jogosítványt, a következõ években 27–28 hetet töltöttem tengeren: oktatás, versenyek és túrák következtek.
2005-ben megszereztem a legmagasabb tengeri civil jogosítványt a spliti hajózási egyetemen: a Yacht Master képesítést.
Mellette évi 2–3 hónapot a Balatonon töltöttem oktatással.
Mindig fontos volt számomra az önzetlenség, a segítségnyújtás, így jött az ötlet, hogy lehetõséget adjak sérült gyerekeknek balatoni vitorlázásra.
2008-ban körvonalazódott meg végleg egy Földkerülés gondolata. A terv az volt, hogy 160 nap alatt kerüljük meg a Földet Kézdi Rékával, egy mozgássérült lánnyal,
de a projekt egy nagy támogató elvesztése miatt meghiúsult.
Az útra való felkészülés alatt „szituációs gyakorlatként” felállítottunk egy nem hivatalos rekordot: 23 nap kikötés nélkül a Balatonon.
2012-ben kiköltöztem Angliába, ahol szintén hajókkal foglalkoztam.
2013-ban egy franciaországi hajóvásárlásánál mint szakértõ segítettem, ezt a hajót 2014-ben teljesen fel is újítottam.
Még ebben az évben egy barátommal (aki vitorlázni ugyan nem tud, de a lelkesedése megvan hozzá) a franciaországi Perpignantól Szicíliáig vittük a hajót,
majd innen Athénig már egyedül szeltem a vizet: pár év kihagyás után a tenger újra befogadott.
2016-ban Swantit elakarták hozni Athén Lavrion kikötőjéből Horvátországba. Miután tönkretették a motort és elszaggatták az orrvitorlát, a hajó kormányosa otthagyta a hajót egy illegális kikötőben. Ezt követően kerestek meg a tulajdonosok és kértek fel a hajó el hozatalára. Szakadt vitorlával, rossz motorral egy hónap alatt elértem Horvátország Slano kikötőjébe. Szintén egyedül.
további aloldalak:
• Felkészülés, tréningek
• vitorlás értelmező szótár
• Beaufort szélerősség-skála