(2017. július 7. péntek) Kegyes időjárás!

Végre elállt a közel két hete tartó szél, ami miatt a hajó sátor tetejét nem tudtam lefóliázni, ezidáig.  Most már végre folytathatom a benti munkálatokat, és a fedélzetet is fel tudom már tenni, szóval hamarosan már nem lesz szükségem sátorra 🙂

A méretek demonstrálása növekvő sorrendben 🙂

  • teherautó
  • busz
  • hajó ( eleje és vége látszódik a busz mögött)

folyt köv….


(2017. június 28. szerda) A földkerülő vitorlás hajó, már közelebb a víz felé!

A féltető, ami alatt részben állt a hajó, alacsonysága miatt nem tette lehetővé, a fedélzet ráépítését, ezért egyel kijjebb került. Ez nem volt egyszerű művelet, hiszen jobbról, balról 5-5 cm volt csupán, plusz kb. negyven centivel felette egy tetőgerenda. Szerencsére van a Kárai Trans, aki ismét segítségünkre sietett és egy nagyon UDVARIAS és PROFI darust küldött. Kb. két óra leforgása alatt kivettük a hajót, ami így már három méterrel közelebb került a vízhez :-). A következő mozgatás már a szállítás és vízre tétel lesz.

Köszönöm szépen a Kárai Trans-nak a támogatást!


(2017. június 14. hétfő ) És elkezdtük bepakolni a bútorok szerkezeti részeit.
Miután a szerelvények bekerültek vízrendszer, elektromos rendszer (állítólag ez egy hónapot vesz igénybe), utána megkapja a bútorzat a látszó felületeket is.

hajótest üresen

egy órával később, már az orrkabin ágya pozicionálva.

a hátsó két kabin ágyai, készen vannak.

a konyha elemei.

 

Holnap jön a vízrendszer 🙂 a Kis-Izolátor Kft. nek köszönhetően!! kíváncsi vagyok, hogy mennyi ideig tart beépítenem.


(2017. június 12. hétfő ) Bútorozásra felkészülni!!

Holnap jönnek a bútorok :-))))

Időközben volt egy hét szanatórium. A tüdőm nem lelkes a gyantáért, kezdi bedobni az unalmast. Szerencsére a java lamináláson már túl vagyok 🙂


(2017. május 24. szerda ) Bútorozásra felkészülni!!

Jövőhéten kedden elkezdjük beépíteni a bútorokat 🙂

A projekt, a hajóépítés tekintetében a vég kifejlett stádiumhoz közeledik. Jövő héttől, felpörögnek az események, ami azt jelenti, hogy a tárgyi eszköztámogatáson túl anyagi forrásra is szükség van a befejezéshez. Ezért naponta többször meg kell osztanom az új dolgokat és eseményeket, amik, főképp a Támogatás lehetőségeit taglalják, remélem sikeresen.

Tudtad, hogy készül egy vitorlás hajó, ami megkerüli a földet, négy év alatt és közben rendezvények formájában adományokat gyűjt Életmentő műtétre váró Gyermekek támogatására?

Tudtad, hogy Hanna Baba elfogadta a felkérésemet és amikor elkészül a hajó, a támogatók közül kihúz három nevet, akik eljöhetnek egy európai szakaszra a Földkerülő hajóra?

Tudtad, ha MOST támogatod a projektet, a hajóépítést támogatod, amivel el lehet jutni a rendezvények helyszínére?

Tudtad, hogy a rendezvényeken összegyűjtött pénz 100%-ban, azaz száz százalékban a Gyerekekhez kerül?

Tudtad, ha támogatsz egy szakaszt, hogy a hajó eljusson a rendezvények helyszínére, Te is rajta lehetsz a hajón?

Tudtad, hogy akár már 100Ft-al is támogathatod a hajóépítést?

Tudtad, hogy cégeknek van médiaajánlatunk is? (http://foldkerules.hu/vitorlas_foldkerules_mediaajanlat_szponzoracio.pdf )

Már csak azt nem Tudod, hogy Támogasd?

Átutalással: az egyesület rövidített néve: TEST SE
Számlavezető Bank: Magnet Magyar Közösségi Bank
számlaszám: 16200106-11565455

vagy: Most, aki 10.000 és 30.000Ft között támogatja a projektet, Ő egy Tom Marton, kimondottan a földkerüléshez tervezett, kézzel gyártott réz karkötőt kap ajándékba.

Aki 30.000Ft felett támogatja a hajóépítést, Ő egy Tom Marton, kimondottan a földkerüléshez tervezett, kézzel gyártott ezüst karkötőt kap ajándékba.

vagy: Támogatói kártyával, ami több mint 1081 helyen kedvezményre jogosít fel és sok plusz is jár hozzá: http://www.cardsale.hu/foldkerules

Vagy: ha kedvező áron beszélsz, a mobilodon:

 

Tudtad, hogy ezt a blogbejegyzést meg is lehet osztani?

Most már tudom, hogy tudod! Már csak Rajtad múlik és kérlek, ne légy kishitű magaddal szemben, hogy kis érték nem érték. De bizony az!!

Köszönöm szépen, üdvözlettel: Horváth Légrádi Márk

ui: Édesanyám feltette azt a kérdést, miért csak az apai nevet használom, amikor Ő sokat segít nekem. Jogos a felvetés, ezért elindítottam a névváltoztatási folyamatot 🙂


(2017. május 14. vasárnap ) Olyat csináltam, amit még soha!

De már elmúlt 🙂

Egy hajó legfontosabb eleme a kormánylapát, anélkül a hajó irányítása eléggé nehézkes. Az eredeti Equator 44 en egy kormánylapát van, Én szeretek biztosra menni és kettőt csinálok.

Nem mindegy a formája, hiszen annak tükrében fordul a hajó, illetve lassítja. Találtam egy tervrajzot, ami mellett letettem a voksot. Soha nem építettem még kormánylapátot az elejétől kezdve. Javítani javítottam már.

Ezt követően valamiből el kellett készíteni a végleges formát (mag), amiből lesz a mag és letudom róla venni a formát ( sablont), amiben készülnek a kormánylapátok. lássuk be ez macera és fölösleges, de ez van. Éljenek a kihívások.

Szerencsére könnyű dolgom volt, mert a GRM-Systems Epoxi műgyanta nem bántja a nikecellt. Szereztem lépésálló nikecellt, amit jól tudtam formázni.

És a terv alapján kifarigcsáltam, majd szépen megcsiszoltam.

De erről még nem lehetett levenni a sablont, ezért be kellett laminálni, ami kemény felületet biztosít. Ezt követően a kisebb hibákat kigittelni és szépen megcsiszolni.

 

Jó kis HITACHI géppel, majd kézzel.


Ezt követően kapott ismét egy vékony réteg gyantát, ami tükörsimává varázsolta a felületet.

Mivel kétoldalú sablont kellett készíteni, építettem nikecellből egy elválasztót, amivel megfeleztem a kormánylapátot és pontos összeillesztési felületet is biztosít.

Majd jöhetett a formaleválasztó paszta és az üvegszálak felhordása.

 

És elkészült a sablon 🙂

 

 

Fura, összesen dolgoztam vele kb. 10 órát 🙂

HITACHI POWER TOOLS HUNGARY Kft. Támogatása nélkül elég nehéz lenne a hajóépítés, Köszönet azért, hogy használhatok profi gépeket, amik lényegesen meggyorsítják a munkafolyamatokat. Amiket, szinte napi szinten használok, az a HITACHI CJ90VAST szúrófűrész, dekopírfűrész,
Hitachi SV13YA Excentercsiszoló  és ha már poroltam, jöhet a profi  HITACHI RP35YE Ipari porszívó . Ezekről a gépekről, minden információ megtalálható a http://www.hitachi-powertools.hu/hu/, és a https://www.facebook.com/Hitachi-Power-Tools-Magyarorsz%C3%A1g-1517464615233142/ oldalon Köszönöm szépen a segítséget

 


(2017. május 9. kedd ) Feladat teljesítve 🙂 Mármint a tegnapi napra kiírt terv.

A kérdés hatalma: Végre megkaptam az első pozitív kérdést: Hogy haladsz? És nem azt kérdezték: Hogy állsz? Az utóbbira rendszerint az a válaszom, hogy két lábon.

 A készültség meghatározása, %-ban. Beszéltem jó pár tervezővel és hajóépítővel a százalékok meghatározásáról, persze két azonos véleményt nem kaptam. Mindenki az általa nehéznek ítélt munkát nagyobb százalékkal határozta meg.

Ezek szerint teljesen szubjektív.

Én a testet, a fedélzetet, és a bútorzatot tartom a legnehezebb és legidőigényesebb feladatnak, így azok 25-25-25%-ot érnek.

 

 

test 25
fedélzet 25
bútor 25
kárpit 3
tartályok 2
vízrendszer 2
elektromos rendszer 3
tőkesúly 3
kötélzet 1
szerelvényezés 2
állókötélzet 2
egyéb 2
vitorla 5

Itt szeretném megemlíteni, hogy a test és fedélzet megépítésén kívül másra nincs hatása az időjárásnak, azaz napi 24 órában lehet vele haladni!! :-))

A vitorla el lett túlozva, Beszéltem Katalinnal, aki Támogatásként kiszabja és meg varja az öt vitorlát és azt mondta, két kemény nap alatt kész is vagyunk, ez jó hír!

Azt fontos megemlíteni, hogy összességében négy helyen folyik a hajóépítés, párhuzamosan:

– bútorosok építik a bútort

– az AGM Beton Zrt-nél készítik az összes tartályt (édesvíz, gázolaj, fekália)

– Gábor a motort rakja össze

– Én meg csak laminálok és csiszolok

Voltak az asztalosok is, átbeszéltük a beépítés folyamatát, lassan már a bútorok is érkeznek 🙂

Szerintem a következő beszámoló csütörtökön este lesz, addig is szép napot mindenkinek.

Ha csak szeretnéd, ráérsz vele. Ha kell, vagy akarod akkor, csinálod.”


(2017. május 7. vasárnap ) Boldog Anyák napját, minden Édesanyának 🙂

Bocsánat, tegnap volt az Angliai interjú, kisebb technikai akadályok leküzdése után. Jó hosszú volt, de ha lemaradt valaki, megbeszéltük, hogy minden szombaton interjúzunk.

Tegnap kész lett két és fél méter a hajó orránál lévő fedélzeti modulból, már csak csúszásgátlózni kell, de azt majd a végén, egybe az egészet.

 

Összesen öt és fél modulból épül a fedélzet, ebből három és fél készre van vágva, most száradnak a maradék kettőhöz szükséges lapok. Napi kettőt tudok készíteni, az is 2,5*1,25*5*2=31 négyzetméter laminálás 🙂 ennyi fér el a két táblán. Az azt jelenti, hogy csütörtökre az egész fedélzethez kész vannak az elemek.

 

A fedélzeti bordák már elő laminált állapotban vannak és már meg is lettek csiszolva, már mehetnek rá a lapok és lehet őket összeragasztani.

 

Holnap elkészítem a horgonykamrát, befejezem a kormány gittelését, most szárad az egyik fele, elkészítek két a fedélzethez szükséges lapot. Van két fedélzeti borda, amit meg kell erősítenem, túl nagy és sok szög van benne, ezért félő, hogyha megterhelem, szétesik. így kap egy pár réteg laminálást, biztos ami biztos alapon.

És délután elkészítem a lehajtható fartükröt is.

Este beszámolok, ezekből mi valósult meg, vagy mennyivel készítettem többet. Addig is kitartás mindenkinek, főleg az Anyukáknak.

 


(2017. május 5. péntek ) Nem vagyok a feladás híve 🙂

Sokat gondolkoztam, hogy egyes emberek, hogy gondolják a feladásomat. Hívok egy konténert (vagy 4-et) és beledarabolom a félkész hajót és kiírom a mára már majdnem mindenki által „nélkülözhetetlenné vált” oldalra, hogy „Vége” ?? Nem értem, a rák effektust,   (amikor egy rák kiakar mászni a vödörből és a többi visszahúzza). Miért kell a saját akaratlanságunkat és kitartástalanságunkat rátukmálni a másikra, lehet, hogy talán rosszulesik a másik kitartása és akaratereje? Van egy módszer, amit nagyon kevés ember képes alkalmazni, a TÜKÖR. Sokan nem képesek a tükörben elmerengeni, lehet, hogy meg sem találják Önmagukat, vagy félnek a szembesítéstől. Szerencsére megtaláltam a legjobb barátomat és minden egyes nap találkozom vele, amikor belenézek a tükörbe és biztat és drukkol.

Persze nem minden esetben sikerülnek úgy a dolgok, ahogy kellenének, de a „leszarom tabletta” helyett inkább még nagyobb lendülettel és odafigyeléssel folytatom az utam. Simán megtehettem volna, hogy VIS Major –ra hivatkozva hangoztatom a csúszást (év legnagyobb vihara, rekord hidegek, stb. ) és kiszállok, ahogy sokan elvárták volna és váll veregetve dicsőíthették volna magukat „ugye megmondtam” DE ez nem Én vagyok. Én az vagyok, ami egy két helyen szerepel a weboldalon, Én az vagyok, aki egy hónap hajózás során képes csak hatszor kikötni, mert elfogytak a dolgok. Én az vagyok, aki ha jön, a vihar inkább kint maradok  és vitorlázok. Én az vagyok, aki képes strandpapucsban felmászni a Strombolira, Én az vagyok, aki képes vállon kihozni a hajóból egy 200kg-os motort, Én az vagyok, aki képes szakadt vitorlával és tönkretett motorral elvitorlázni Görögországtól Horvátországig és persze egyedül! Én az vagyok, aki képes 23 napot kikötés nélkül vitorlázni a Balatonon. Én az vagyok, akinek kidől az árboca és három órával később ugyan azzal a hajóval vitorlázik tovább. Én az vagyok, aki képes egymás mellé felhúzni két 140Nm spinnakert, Én az vagyok, aki képes 6 óra alatt egy 1,5x 2méteres lukat befoltozni úgy egy hajón, hogy az ússzon. stb. Ezek tükrében Én kukázzam ki, az elmúlt 2 és fél év munkáját, ahogy azt elvárnák tőlem?   Hát H…… ezek!

Ez a gondolatsor már nyomasztott egy ideje, erre csak azt tudom mondani: It’s my Life 🙂

Krisztina és Geri fájdítják a szívemet, Ők már leköltöztek és hajóznak, szelik a habokat, csodás öblökben horgonyozgatnak, a fedélzeten a panorámában gyönyörködve reggelizgetnek. Jövök, Korfun találkozunk, ha addig nem látogattok meg 🙂

Józsi Gyöngyösről, szinte rendszeresen jön segíteni, nagyon ügyes. Nem ért hozzá, ezért jól tudunk együtt haladni és nem kell átverekedni az elképzelésemet az Ő szakmai tudásán. Jól haladunk és délutánonként megdicsérjük egymást az aznap elért teljesítményért. Köszönöm, hogy jössz segíteni 🙂

Lement rólam a nyomasztó bénító stressz 🙂 Akik korfu 1 jöttek volna, az általam meghatározott csúsztatott alternatív időpont összeegyeztethetetlenség miatt nem jó, ezért elmarad, Nagyon Sajnálom.

Felszabadultam és szinte kitört belőlem a felszabadult lendület, amit előtte lebénított, a határidő.

 

Rájöttem, teljesíteni önmagunkért kell, az felpörgeti az Embert. Ha mások miatt teljesítünk, az lebénít.

Már régebben említettem, hogy új fedélzetet építek teljesen új eljárással, amihez nem kell magot faragni, majd arról sablont készíteni és arról levenni a kész formát. Két és fél méter fedélzetet hamarabb megépítettem, mint a kormány magját kifaragtam. Remélem, mire kész vagyok a teljes fedélzettel ( már csak négy méter hiányzik a tízennégy-ből) addigra a kormányokkal is kész leszek :-), bár már van rutinom félkormányú hajó vezetésében, még a Balatonról. Igaz az Adrián is ment már tönkre a kormány.

Ma telefonálós háttérmunkás nap van. A laminálóban száradnak a fedélzet egy része és a kormány és a többi fedélzet ívei és a kis bordák. Holnap pedig folyt köv.

Azt találtam ki, minden másnap beszámolok, de most csak itt a Blogon. Az következő írást vasárnapra tervezem, ja és aznap élő adásban beszélgetek Angliával, szóval Angliai Magyarok állítsátok be a sávot, ja az url-t, mert online rádió.

Szép napot mindenkinek

„A problémán GONDolkodik valaki, valaki a megoldáson agyal”

 

]

(2017. április 21. péntek )

A tegnapi nap margójára. Ezúttal Gyöngyösről jött a segítség 🙂 Köszönöm szépen, az eredmény:

 

A rövid ideig tartó melegben sikerült a laminálásokkal annyira előrehaladni, hogy a mostani rövid hideg nem gátol az építésben. Azért jó lenne, ha nem fagyna rá a kezem a szerszámra, de ez van.

Az Eddának van egy száma: ” Ha feladod az álmaid meghalsz, élve halsz meg”

Te ugye nem adtad fel?

Szép napot, és lassan jó szelet: Márk

 


« Older posts

© 2017

Theme by Anders NorenUp ↑