Page 3 of 9

(2016. szeptember 19. hétfő )

Készen állsz a következő lépésre?

STEP BY STEP azaz Lépésről-lépésre így szól a Fáma!

Balaton, Adria, Földközi tenger és a Nagy Óceán. Ez a szakasz egy következő lépés. Itt megtapasztalhatjuk az igazi különbséget a két víz, Földközi tenger és az Óceán között. Ezen az útvonalon elhagyjuk a Nagy Európát és közben felfedezhetjük Marokkó szépségét, majd visszatérünk Spanyolországba, azaz Tenerifére.

Felsoroltuk a lehetséges, nagyobb kikötési pontokat. Erre a szakaszra öt megállót iktattunk be, azt majd a fedélzeten kitaláljuk, hogy melyik legyen, azaz öt 🙂

Ezen szakasz azonosítója: VFK-Gibraltár

Gibraltártól Teneriféig 1080NM 24nap

2017 október 19-én érkezés Gibraltárra, beszállási lehetőség
2017 október 22-én indulás Gibraltárról
gibraltár- ceuta (Marokko) 20NM
Ceuta-Tanger 30NM
Tanger-Asilah 30NM
Asilah-Larache 20 NM
Larache-Rabat 85NM
Rabat-Casablanca 50NM
Casablanca-Safi 135NM
Safi- Esz-Szavíra ( Essaouira) 65NM
Esz-Szavíra ( Essaouira)- Agadir 140NM
Agadir- Arrecife (kanári szigetek) 230NM indulás 2017 november 9
érkezés 2017 november 12 Arecife-Las palmas 170NM indulás 2017 november 13
érkezés 2017 november 15 Tenerife 75NM

Kérdeztem, hát válaszoltak. Milyen velem vitorlázni?

Milyen Márkkal vitorlázni?
Biztonságos, mindenek előtt. Hajóztunk az Égein meltemiben. Ez
4-5 méteres hullámokat, 8-s, 9-s északi szelet jelent. Senki nem
félt egy percig sem. Én meg a kormány mögött, Márkkal a
fedélzeten elhittem, hogy tudok kormányozni. Márk puszta jelenléte
segített abban, hogy csak a hajóval, a széllel és a hullámokkal
törődjek és eszembe se jusson, hogy mi is történik valójában. A
Hatalmas Természetben én viszem a hajót, repülünk a hullámokon
és én nevetek, nagyon nevetek és úgy érzem, ez az Élet!

vfk_gibraltar

Fontos: A hajó nem pótágyazható 🙂


(2016. szeptember 13. kedd )

Néha eltűnődöm, hogy melyik a jobb. Apró bökő üvegszálas testtel bebújni a hálózsákba, mintha tűpárna paplannal bugyolálnám be magam, úgy bök, ahogy hozzáérek valamihez, vagy odadobni a testemet a napok óta kiéheztetett szúnyogoknak.

Egyik sem kellemes, de talán az üvegszál jobb, mert az első érintés borzalmas, utána megszokható. Míg a szúnyogcsípés órákon át égetően viszket.

Estére kellőképpen elfáradok, ahhoz, hogy sokáig dilemmázzak.

Készítem az elemeket, kiméretezés, formaleválasztó felhordása, üvegszál felvágása méretre, GRM-Sytems epoxi gyanta felhordása, míg köt más tevékenység művelése. Miután megkötött leszedés a falapról, méretre vágás, azaz a szélek levágása. Ezt a műveletet ahhoz lehetne hasonlítani, mint amikor beállunk a sarokba, magunkra irányítjuk a ventilátort és a mini gombostűt marékszám dobáljuk a venti felé, ami persze visszafújja ránk. A leszabást követi az összeillesztés és kész is az adott elem.

Néha vannak nehézségek, amikor egy négy méter széles falat akarunk megcsinálni egy 2500*1250-ös fa táblán. Két, három műveletből ez is kivitelezhető. Szerencsére egy hajó építésénél nincs olyan, hogy nincs mit csinálni, mert köt az anyag. Bizony van!

Már a vékony közfalakat rakosgatom és illesztem. Miután megvan a tökéletes forma, jöhet a könnyebbik része, a fal vastagítása. És itt jön a GRM-systems epoxi gyanta előnye, egyszerre fel tudom hordani az összes réteget, hogy elérjem a kellő falvastagságot 😉

Na jó, azért a vékony (vékony ezért könnyű) falak beillesztése sem olyan egyszerű, főleg egyedül. Nyeklik-nyaklik az egész elem, ami négy méter széles és közben szambázni vele, hogy a helyére kerüljön, de ha esetleg közben rálépek egy laminált darabra, azon nyomban a hajó közepén találom magam mindenestül és ha szerencsém van, nem orral fékezem a tőkesúlyházon.

CAMERA

Közben mintákat készítek, hogy lássam melyik fahatás a legmegfelelőbb a közfalak számára szerencsére ez pitty-putty megvan 🙂

img2209

Szóval, hatalmas léptekben, látványosan épül a hajó. Ahogy lesz rá érkezésem ígérem, összevágom a képeket is, de most e tekintetben egy pici türelmet kérek szépen.

 


(2016. szeptember 7. szerda ) EXTRA

Egy fordulópont!

Sok tűnődés után, érv kontra érv

„tervrajzok alapján vásárolnak sokan lakást”,

„Aki most vacilál, akkor is vacilálni fog”

A mai nappal az első kiírt szakasz, ahova útitársként lehet jelentkezni, megjelent 🙂

Atlanti óceán Saint Lucia rodney Bay Marina Karib szigetvilágtól ( Atlanti átkelés) visszafele, fordított sorrendben. Az idő előrehaladtával, ahogy a hajó épül, úgy kerülnek az egyre közelebbi szakaszok is kiírásra, így a legutolsó a dunai útvonal lesz.

Minden szakasznál átlagosan 4.3-4,5 Tengeri Mérfölddel számoltunk, hogy az adott időpontra biztonságosan odaérjünk, függetlenül a szélviszonyoktól, ezzel lecsökkentve a motorozási időt.

A hajóban két franciaágyas kabin és egy emeletes ágyal rendelkező kabin, továbbá két fürdőszoba biztosítja az érkezők kényelmét.

A kabinok bútorzatai úgy lettek kialakítva, hogy kabinonként két útitárs, egy hónapnyi ruházatot kényelmesen el tudjon pakolni, persze bizonyos keretek között.

Minden szakasz tartalmáról, látnivalókról linkeket helyezünk el a weboldalon, a nyilvános megjelenés napján. Az első szakasz:

Szakasz_VFK-Atlanti

Bízom benne, hogy sok érdekes emberrel fogok megismerkedni az út során és közös élményeket szerezni 🙂 Légrádi Márk


(2016. szeptember 7. szerda)

A Vitorlás Földkerülés egy Nemes Célért célja, hogy életmentő műtétre váró Gyermekeknek gyűjtsön adományokat az út során, adománygyűjtő rendezvények megtartásával. A Rendezvény látogatóitól azt kérjük, hogy egy átutalási szelvényt, ami igazolja a Gyermekek támogatását hozzanak magukkal, mint egy belépőjegyet a rendezvényre. Bízom benne, hogy teltházas események lesznek 🙂

A Tom Marton Yachting Style Kimondottan erre az útra készített, Magyar színekben pompázó karkötőket, Gyermekkéz mintával, amikből az adománygyűjtő rendezvényeken, a legtöbbet adakozó kap egyet, rögtön a helyszínen.

Ez egy gesztus és egy kis emlék, köszönetünk kinyilatkoztatására.

Tom Martonnak köszönjük szépen a felajánlást.

image2image1

 

Közel másfél hete tettem ki az oldalra a hiányzó tételeket forintosítva. mostanra módosult a Trinexus hajószerelvényeket forgalmazó cégnek köszönhetően, aki biztosítja az emberek biztonságát a fedélzeten és tőle kapjuk a mentőmellényeket. Ezen felül a hajó biztonságára is odafigyelt és megkapjuk tőle az összes fendert.

szponzor_popup(1)

” Fender: felfújt henger vagy gömb alakú keményfalu lufi, ami a hajót nem engedi nekiütődni egy másik hajóhoz, vagy a parthoz”

Köszönjük szépen a támogatást 🙂


(2016. szeptember 1. csütörtök)

Az útvonal alatti legnagyobb költségvonzat is megoldódott

Ez természetesen nem más, mint a mobiltelefon és internetkapcsolat, amik segítségével bonyolítom a rendezvényekkel járó kommunikációt és természetesen hírt tudok, folyamatosan adni a médiáknak.

Hihetetlen módon, a Netfone Telecom, az Egyetlen Magyar Mobilszolgáltató állt a Projekt mellé és négy éven keresztül biztosítja a telekommunikációs kapcsolatot, gsm alapon. Ezzel a költséggel bekerült a kiemelt Szponzorok körébe (kétmillió összértékű szponzoráció feletti Szponzor) és a logója, fent lesz az orrvitorlán is. Köszönjük szépen a szponzorációt!

nyito_top_logo

Netfone Telecom Távközlési és Szolgáltató Kft.
Anyavállalatunkat 2007-ben alapították olyan szakemberek, akik ezt megelőzően, több mint 10 éven át neves távközlési cégek vezetőiként járultak hozzá a vállalkozások sikereihez.
Folyamatos bővülésünk eredményeképpen jelenleg kábeltelevíziós, vezetékes telefon, mobiltelefon és internet szolgáltatást nyújtunk lakossági és üzleti előfizetőink számára.
Miben vagyunk más, mint a többi szolgáltató?
Hisszük, hogy a magas színvonalú háttér biztosítása mellett tisztességes és emberi szolgáltatóként nyerhetjük el ügyfeleink bizalmát.
Szándékunk, hogy amennyire csak lehetséges, közérthetővé tegyük a telekommunikációt mindenki számára. Ennek érdekében ügyfeleink saját, személyes tanácsadóik segítségével kaphatnak választ kérdéseikre, sőt, ügyeiket akár otthonuk kényelméből is intézhetik.

Célunk, hogy a telekommunikáció használatát emberivé, barátságossá és frusztráció-mentessé tegyük lakossági és üzleti felhasználóink számára.
http://www.netfone.hu

A Földkerülő projekthez a szükséges mobiltelefon- és internetkapcsolatot biztosítja.


(2016. augusztus 9. kedd)

Az egy hónapos kihagyás ellenére, egész jól állok!

Elkezdtem a merevítésekhez szükséges bordákat, amihez először sablont kellett készíteni. Ezek a bordák hosszanti irányban helyezkednek el a testen, plusz erősítés biztosítva.

Párhuzamosan, az ablakoknál is elértem a kellő vastagságot, így már az üvegszál nem törik meg és könnyedén laminálható. Ahol kiemelt terhelések lesznek, pl: motor alatt, kormánynál, illetve az orrtőkénél oda plusz erősítések kerültek.

Elkezdtem a belső elemek gyártását is. jelenleg a horgonykamra és gázpalack tárolók elemei száradnak, kötnek. Ami nagy könnyebbség, hogy a GR M-Systems től kapott Epoxi gyantához nem kell, belső alkalmazásnál külön gélt használni, hiszen önmagában is víz, vegyszer és karcolásálló. Ez lényegesen felgyorsítja a folyamatot.

Jelenleg a többi elem paramétereit veszem le a tervrajzról, ami nem annyira könnyű, de a Kocka Kuckó által biztosított számítógép részben segít a gyorsaságban 🙂

Amik üvegszálból készülnek:

grm_systems_epoxi_elemek_2. grm_systems_epoxi_elemek_3 grm_systems_epoxi_elemek_1

 

 


Földkerülés főpróba! Valamelyik nap 1.

Részemről a facebook egy fos! Az hogy a telefonba 3 szór írjam be amit akarok az kimerít, de hát mit várhatunk egy lopott alkalmazástól!

Na akkor még negyedszerre, és kérek még egy sört.
Ithakai indulásom elég barokkos volt, hiszen a hajó fara a sziklákhoz volt kikötve. Ezért kiúsztam a partra magamhoz vettem a két kötelet, gyorsabban kellett úsznom mint a hajó, hogy utolérjem. Elértem, felmásztam és jöhetett a horgony kézi felhúzása ( hurrá edzés) irány Korfu! Nem akartam órákat motorozni a csatornában, ezért Lefkadát kerülésre ítéltem. Kb 4 óra volt, mire a sarkot elértem és irány Korfu. Csak 90km igaz a szél nem egyenes, mint a Swanti előző kapitánya, de kezelhető részemről.
Este 10 óra, vége a szélnek, csak a hullámok maradtak, ó mond miért? Csatt jobbra csatt balra. Elég! Szét szakad a hajó, meg a vitorla! Leveszem a vitorlákat. Megfigyelésem szerint kb 2 óránként látok hajót. Így kb egy-egy órákat alhatok, míg kialakul, valami értelmes szellő. Beöltözöm, viharruha, sapka, mert megint itt a pára. Később rájöttem, ha kötélre ülök és nem a nedves teak fára, nem nedvesedik át a ruhám, furi, hogy a kötél száraz marad. Fekszem jobbra, fekszem balra a fedélzeten és óránként megszólal Barátom száma …..a tűzmágus ébredni készül….. semmi, nincs félni mitől, alhatok. És már a napocska az égen virít, de semmi! Alszom tovább. Kinyitom a szemem, látom a zászlót, log, vagy lobban. Sőt lobog! Itt a szél, irány Korfu, már csak 73km. Felkelek és elkezdek vetkőzni, rövidgatya póló. Nini az útitárs program működik! Itt egy galamb! Még fél tőlem. Elmondom neki a lehetőségeket, ha inni akar jöjjön ide, ha éhes, jelezze.

20160615_100320

A szél jó, bő félszél. Kormányzom, és jön a galamb ok-ok értem már készítem is a vizet. Ő vár és iszik, jó fej. Felhívom az egyik médiaorgánumot, esemény van. Kérdés: viharba kerültél? Nem, itt egy galamb. Az jó selfizz vele egyet! De ez egy vad galamb…..

Korfu már csak két óra a gps szerint. Aha, ha marad a szél, de nem. Csöndesedik. Hullámzik. Ismét a csattogás. A galamb jön, és reám néz és látom a tekintetében a kérdést. Ez most mi a fene? lassan elhányom magam! Ok újratervezés Korfu ma kimarad így du 6-kor soo irány Lákka. Csak 4km, “csak”… jelen állás szerint az két óra, minimum 5 ősz hajszál, mert a környék telis-tele van zátonnyal. A kis galamb néha jön és erőt ad. Ok elhagytam a zátonyokat, már látom a kikötőt, kb 100m, de nekem nagyon kell nagywc-nem, ez nem igaz! Irány a budi és közben …….. hát persze, hogy átfordult a hajó és a zátonyok felé tart. Dolgom végeztével elhárítottam a veszélyt. Ekkor odatipegett hozzám a galamb, megnézett s elröppent. Átadott engem a delfineknek. Itt ugráltak mindenütt. Bent vagyok a városi öbölben, pontosabban, ott még nem, de azt látom, hogy telt ház van.

20160615_212848

Kafa. Ismét horgony, áramot már négy napja nem vettem. Motor indít sebesség, motor leállít. És befurakodom a tömegbe, a heringek közé és ledobom a horgonyt és kiteszem a pufikat, mert a másik hajó csak 10m. Túl sok volt a napból, holnap nem akarok napot látni. Nem megyek sehova, elfáradtam. Kicsomagolom a kis csónakot teszek bele levegőt és kimotorozom a partra. Aha!

Azt tanítom, hogy a hajót dingivel csak úgy engedd el, ha jár a motor. Én is így tettem. Ahogy elengedtem a hajót, persze, hogy a motor megállt. Set! No problem! Van evező és elértem a legközelebbi partot, rendes hajósként vittem magammal a szemetet. Persze evezve, nem a városba mentem, hanem ami a legközelebb volt így a városig egy ösvényen kellett átverekednem magam. A városban a kezemben egy szatyi szeméttel érdeklődtem, hogy ettől a kellemetlen batyutól, hol inthetnék búcsút, kb +1km séta árán sikerült. Irány az etető, édesanya megnyugtatva, még élek. Görögország két színű, asztal felett a kedves görögök, asztal alatt az alattomos szúnyogok! Szóvá tettem, hogy kevesebb folyadék folyik be felül, mint ki alul, ezért kaptam egy ciporot! ( helyi pálinka)”


Görögországból (Trizonía, Akhaia) Horvátországba

Áthozat a közösségi oldalon történ bejelentkezésekből:

Amikor minden elveszett. A fedélzetre lépve a sokk, félelem és szétesettség bontakozott ki előttem, mint vihar után, amikor az ember a kabinban várja ki, hogy legyen már vége! Semmi nem érdekel, csak ezt éljem túl! Krisztina és Gábor szemeiben a rettegés tükröződött, mint mentőmellény a napok óta vízben lebegő hullámoktól szétzilált, kiéhezett és szomjúságtól remegő ajkak, az életben maradás reményeként gyúlt ki a tűz kettejük tekintetében mikor megláttak.

***

Megérkeztem Görögországba, ahol ketten vártak, Gábor és Krisztina.

– Rákérdeztem éltek még?

– Mert a korlátot semmi nem tartja rég.

– Hogyhogy itt vagytok és nem a vízben?

– A korlátra azért egy stift kéne!

***

 

Első a lelkek rendbetétele. Vége, elment a “vihar”. Már nincs mitől félni! A lelkek mint reggeli szélcsendes sima tengeren megcsillanó napsugár, tértek magukhoz. S a hajó! Nézem, mik a károk, mit tépázott szét a Görög isten lesújtó haragja az ÉN imádott hajómon, Swantin. Az orrvitorla szakadt. Miért? Miért nem lehet a felületet csökkenteni, ha erős a meltemi? Persze, hogy az erősebb kutya… és most a vitorla maradt alul. Kár. De lehet, hogy a bumm végében található madárfészek nem tette lehetővé a szél látását.

***

A hely, ahol ráleltem a kis ékszerdobozra, a Swantira, egy elhagyatott kikötő, mindentől távol. Édes víztől, áramtól, a hűtő tartalma kezdett szagot árasztani, mert nem volt áram, ami üzemeltesse, hisz hogy lenne, amikor a nagy körültekintésben elterelődött a figyelem az akkumulátoron lévő sarukról és nem tűnt fel, hogy rajtlévőségük holmi álca és nincsenek meghúzva, ezért ippeg, hogy töltődnek és adnak áramot.

Hűtő, hűtő, hűljél még,

benned van az eleség. 

Hűlni, hűlni nem tudok,

adj még egy kis áramot, 

meghúzom a sarukat,

fagyaszd le a holmikat!

***

Vinném a kishajót Görögországból Horvátországba.

Odüsszeusz évek múltán jutott el csak Athikába.

De nem adta fel, Ő kapitány volt, hajóját fújta a szél, de nem hagyta ott sehol!

Motorja nem volt, hisz minek!

Vitorlázni ment kis szívem,

ha lett volna, sem használja,

míg van neki árboca.

De ez a vihar elment, rendbe tettem kicsiny lelkem.

Elbúcsúztam Krisztinától. Egyedül viszem el Swantit  Horvátországba, Én már vitorlázom,

igaz a híd még elég távol, a szellő elég gyenge,

a vitorla dagad, így motor nem kell.

Ki is az a kapitány?

Ne kérd el a papírját,

ha van neki nagyon jó, tegye be egy keretbe.

Ha a szelet nem bánja, menjen le a tengerre,

vagy a Balatonra! Hátha ott megtanulja, A KAPITÁNY HAGYJA EL UTOLJÁRA A HAJÓT!

***

Az imént végre elindultam Patraszból, jött egy kis fuvallat. Kb 10 percig kellett motorozni, míg kiálltam a kikötőből. Mire kiértem elpakoltam a fendereket, kikötőkötelet és előkészítettem a vitorlákat a felhúzáshoz. Kint a vízen nem nagyon kell kormányoznom, egyenletes a szellő és Swanti viszi magát. Érzem örül, hogy itt vagyok.

***

Ámulok és bámulok.
Megkaptam életem leg Nagyobb kritikáját Swantitól. Unatkozott és megkérdezte, hé, te tanítasz versenyzőket, hogy kell egyenesen menni? Akkor nézd csak a monitort! Az egyenes vonal Swantié és követi a szelet, a kacsa én voltam 2014-ben.

***

Azért van egy valami, ami nem úgy van ezen a kis hajón, ahogy kéne. Ki a fene hozott magával szúnyogokat? És miért hagyta itt nekem? Gondoltam a lámpa gátat szab a támadásuknak, de a jelek szerint az éhinség győzött, de a kis érzékelőim jelezték, harci kiáltásukat ( zzzzzzzzzz) és felkeltem, mielőtt ismét lakmározhattak volna, de a kis galádok észrevették figyelmem és nem jöttek kartávolságon belül. Csak a visszavonulásukat láttam. Most kiéheztetem őket és nem megyek aludni, utána úgyis éhesen vetik rám magukat és jön a karmagyorsítás!

***

És le ment a napocska, nu meg a szelet valaki elvágta. Totális szélcsend! Maradt még egy kis hullám 🙂 akkor hát végre elkezdek valami ételt főzni, míg kialakul valami értelmes fuvallat, így legalább nem azt kell néznem, honnan jöttem, mert a hullámok pörgetik a hajót.

***

Ma két dolog sül. A csirke a sütőben és én a fedélzeten. Messzi volt a tegnapi indulás, még kb. 8 óra és kikötök. Már látom a partot és azt is, hogy mostanában nem lesz szél. Így hát sót készítek.

***

Már értem Odusseus miért ért ilyen lassan Itakába. Tegnap előtt indultam Patrarol és most léptem Itaka földre. Én a szélcsenddel találkoztam, idegfeszítő volt állandóan figyelni a friss brizt, amit meg lehet vitorlázni és mind ezt kv nélkül.

***

Amikor megékeztem a kikötőbe, tele volt, középen dobtam horgony, horgonyokat. Egy láncos egy köteles, és alvás. Reggel úgy is elmegy pár hajó és kikötök a partra. Ehhez képest reggel jött az erős szél és senki nem ment sehova, de a horgonyaim tartottak. Kiszemeltem egy helyet, hova fogok állni, ha csökken a szél. És vártam. Már voltak kimaradások a szélben, de ezt követte egy pöff. Az idő múlásával elkezdett csöndesedni. Erre jött két hatalmas utasszállító hajó, amik horgonnyal álltak oda, ahova én akartam. Nu ez van! Addig felhúzom a köteles horgonyt, ahogy elmennek gyorsan oda kötök. Nekivetkőztem, mivel kézzel húzom fel. És elkezdtem, de a fene ez nehezebb, mint gondoltam. Talán még fáradt vagyok. De húzom- húzom és már látom, de miért ilyen cefet nehéz! Már comb-ból húzom a drágát, de egyre nehezebb. És megláttam azt amit nem akartam, az utasszállító hajó horgonyláncát a horgonyomon. Ez csak erőből megy és az erősebb kutya… én nyertem, felhúztam hátból, és kiszabadítottam a horgonyomat az övétől. És leállt a szél. Felszedtem kézzel a láncos horgonyt is, az már pihentető volt. És most a parton vagyok. Veszek vizet, mert elfogyott és irány korfu.


(2016. május 27. péntek)

 

Végre itt a jó idő és a hajóban 35-fok van, így ismét saját szaunám van az overállon belül, legalább nem kell aggódnom az elhízás miatt.

Az ablakok és az oldalmerevítők körüli rész szépen vastagodik, folyamatosan építem fel, a lépcsőzetesen, hogy később a nagyobb méretű üvegszál felhelyezésénél a továbbiakban ne legyen probléma.

Ma elkezdem a tőkesúly környékén is növelni a rétegvastagságot, ez egy picit könnyebb lesz, mert nagyobb mennyiséget tudok egyszerre feltenni.

A fürdőszobapult is szépen készül, csak a rétegek között ki kell várnom a 24 órát, mielőtt csiszolom és acetonozom és ráteszem a következő réteget.

Elkezdtem a saját forrás előteremtését a hajóépítés finanszírozásához, kolumbus brend formájában. A kolumbus brend három dolgot foglal magába

– videó megosztó portál kolumbusvideo néven

– tárhely szolgáltatás weboldalak részére kolumbushost néven

– mobilszolgáltatás kolumbus telecom néven

A videó megosztó már tesztelés alatt áll. A kolumbus telecom a Netfone Telecom Franchise partnere, a tegnapi naptól mint Franchise partner, tudok telefon szolgáltatásokat értékesíteni 🙂 Gondolom sok embert érdekel, a 18-10-ft, vagy akár ingyen telefonálás, persze másodperc alapon, vagy akár a 20G mobil internetcsomag. Bármelyik szolgáltatás igénybevételével a Földkerülés projektet támogatja.

Kb 3hete írt nekem Ákos! Azt írta, már régóta követem a földkerülés eseményeit. Most írok egy könyvet és szeretném vele támogatni a projektet.

Mivel mostanra sajnos kialakult egy közöny részemről az új segítőszándékú felkeresésekkel szemben, elég szkeptikusan fogadtam ezt a levelet, ahelyett, hogy kiugrattam volna a bőrömből. (ezért utálom az előző bejegyzésben kifejtett kórokozókat.)  Minden esetre azért rákérdeztem, hogy mégis mi a könyv témája és hogy gondolja a támogatást, azonnal jött is a válasz és a könyv tartalma. Azon nyomban el is olvastam, megvallom őszintén régen olvastam ennyire hasznos, összeszedett könyvet a motivációról. Közel másfél óra alatt ki is olvastam, annyira etette magát. Tetszett, sőt nagyon tetszett és egy könyvel, hogyan lehet egy földkerülést támogatni? Belekerült a projektről egy rövid leírás és két logó, a földkerülés logó és az Egy ország egy Gyermekért logó, illetve minden eladott példány után a könyv értékének ötven %-a a Földkerülés egy nemes célért projekt sikeres megvalósításának valószínűségét növeli.

IMG_20160527_160802 IMG_20160527_160642 IMG_20160527_160436

Ákos Köszönöm szépen ezt a ritka felajánlást.   A könyv hamarosan interneten keresztül is rendelhető, de a türelmetlenek már most megrendelhetik Ákostól, a hello@akoskeszeli.com címen.

Én megyek vissza laminálni, szép hétvégét mindenkinek 🙂


(2016. május 21. szombat)

A sok munkának köszönhetően ismét régen jelentkeztünk, de legalább sok minden történt!

Átköltözve az új helyre sok minden megváltozott, tudok használni egy nagyobb üzemrészt, ahol szisztematikusan, rendszerezve tudom tárolni a dolgokat. Szerencsére nagyon gyorsan felmelegszik, így a kisebb, ámde időigényes munkákat is elkezdhettem. Elkezdtem a fürdőszoba azon részét elkészíteni, ami üvegszálból lesz. Most épp a pultnál tartok, ehhez először elkészítettem a formát, ahogy szeretném, hogy kinézzen (ezt úgy hívják, hogy ősminta). Ezt követően, miután a kisebb hibákat kijavítottam, erről megcsináltam a sablont. A pult tartalmazza a kézmosó mélyedést is, ehhez azonban kellett egy forma, hiszen egy szép szabályos kerek formát kicsiszolni nagyon sokáig tartana. A gondolat mint villámcsapás érkezett salátatál formájában. Édesanyám készletében nem volt megfelelő méretű így elkezdtem a boltokban keresgetni. Visszagondolva én is furán néztem volna arra a vásárlóra, aki levesz egy salátatálat és kézmosást  imitál benne, majd ezt követően megnézi a tetejét, hogy egy sík lapra rátéve billeg-e. De a foglalkozás elérte célját és megleltem a megfelelő formát. Így már minden adott a két fürdőszoba elkészítéséhez, aminek a pult része fehér alapon szürke márványmintás, az oldalfala pedig fa mintázatú.

Hajót azért jó építeni, mert nincs olyan, hogy nincs mit csinálni!Amíg száradnak a rétegek a pulton addig lehet csiszolni ismét a hajót és porszívózni a finom port és nedves ronggyal áttörölni és acetonnal áttörölni és jöhet a következő réteg üvegszövet. Az ablakokat és az árboc oldalmerevítő lefogatási pontot a testen úgy találtam ki, hogy szépen besüllyedjen a hajó síkjába. De ennek ára van. Ezeknél a részeknél lévő hajlatoknál nem a legkönnyebb laminálni, sőt.

 

Azt hiszem, hogy a hülyítésbe kezdek belefáradni! Miért van az, hogy felelősségteljes cégvezetők hülyítik az embert, ahelyett, hogy egyértelműen kinyilatkoztatnák a szándékukat, ezzel tiszteletben tartva a másik ember idejét és nem az egó játékaként alsóbbrendűként kezelve ŐT!Ezzel az a legnagyobb bajom, hogy nem kezelhetem úgy az embereket, az első találkozásnál, ez biztos hazudik, mert akkor megcseszte az ég az egészet. Ha meg elhiszem, amit mond és elhiszem az ígéretét, nyilván továbbadom a kapott információt, ígéretet a meglévő Szponzorok és beszállítók felé, csak miután kiderült, hogy kamu és megtévesztés az egész saját magamat járattam le és én leszek az emberek szemében hiteltelen. Van egy olyan mondás, hogy előbb adj és utána kérj. Hát szeretnék ezekkel az emberekkel megismerkedni, mert Én elkezdtem követni ezt a szisztémát három négy pozitív tárgyalás után el is helyeztem egy két cég logóját a támogatók között, gondolva előbb én adok. Ennek az lett az eredménye, hogy el sem értem őket telefonon, de persze azt nem jelezték korrekt módon, hogy a logójukat távolítsam el, mert nekik eszük ágában sincs csatlakozni a projekthez, de az mutatós számukra, hogy egy jól felépített projekten ott figyel a becses cégük cég érméje. Arról nem is beszélve, hogy az míg felkerül az oldalra és lekerül onnan az közel 5 óra munka, mind a Hammergrafikának, mind nekem. Ezúton is Én kérek elnézést és mondok köszönetet Beának a grafikusnak a sunyik helyett!

Ha már így belelendültem, nagy megdöbbenés számomra, hogy kicsiny szülőfalum polgármestere nem támogatja a projektet anyagilag, de jó utat kívánt. Gondolom rossz lenne a falucskámnak, ha nem a legtöbb negatív hírrel vehetne részt a médiákba, Nyilván ez a projekt pozitív irányba billentené a mérleget, negatív pontként és máris csak ezüstérmes lenne a rossz hír kupasorozatban. Így okafogyottá vált, hogy ezen településen megálljak, az utam során.

Szóval marad a jól bevált egyik kezem ad, másik kezem kér taktika, a kölcsönösség jegyében!

De térjünk át a jó hírekre, mielőtt leszedálódom teljesen és  depresszióba esnék 🙂

Most is van két cég akikkel előrehaladott tárgyalásokat abszolváltunk, de miután a fizikai lépések is megtörténtek, utána szeretnék róluk írni.

A projekt kapcsán sok új ismerősöm lett, vannak akik barátokká avanzsálódtak  és látva a töretlen lelkesedést és elszántságot, még pénzt is tesznek hozzá, nyilván, amiben tudok én is segítek nekik az egyensúly végett.

És végre itt a jó idő, meleg van éjjel nappal így folyamatosan dolgozhatom, dolgozhatnék, de ígérem, hogy betartom a péntekeket, mert láttam az okos rendszeren, hogy sokan már hiányolták és leveleket is kaptam, hogy itt a nyár és tessék felkelni a téli álomból, irgum-burgum. Na jó az utolsó mondatot magamnak szántam! Vivit elvesztettük, rengeteget kell tanulnia, szóval vissza a régi kerékvágásba, magam írom a Blogot.

De most már megyek vissza laminálni, szép hétvégét mindenkinek és jó szelet! Márk


« Older posts Newer posts »

© 2020

Theme by Anders NorenUp ↑